Historia marki BIZOL

Założyciel i historia firmy

Boris Tatievski założył BIZOL 15 lat temu. W 2013 roku BIZOL był obecny na 5 kontynetach.

Boris urodził się wKijowie. W wieku 17 lat przeprowadził się do Moskwy żeby studiować Fizykę na tamtejszym uniwersytecie.  W wieku 21 lat przeniósł się do Berlina aby ukończyć studia wyższe na Uniwersytecie FREIE. Praca dyplomowa dotyczyła dynamiki cząstek elementarnych. W odróżnieniu od swoich kolegów, którzy poświęcali się pracy naukowej Boris pragnął stworzyć praktyczne zastosowanie swoich teorii. Dzięki pracy dla największych niemieckich producentów oleju poznał specyfikę rynków Europy wschodniej i centralnej Azji. Zauważył na tych rynkach zapotrzebowanie na produkt o wysokiej jakości, niezawodny i reprezentujący niemiecką jakość w akceptowalnej cenie. Tak powstała idea, która doprowadziła do stworzenia marki BIZOL.

Historia marki BIZOL

Nazwa BIZOL pochodzi od Bizona. W 1998 roku logo spółki było blisko związane z tym zwierzęciem- znanym ze swojej siły i wytrzymałości, które są równie ważne w przypadku najnowszych olei samochodowych. W późniejszym czasie logo ewoluowało cztery razy, odzwierciedlając etapy międzynarodowego rozwoju marki BIZOL. Najnowsze logo to kombinacja czterech kolorów, które wpisują się w niemiecką flagę. Kolor czerwony odwołuje się do olei przekładniowych. Kolor zielony to bezpieczeństwo klienta i odwołanie do koloru olei z serii GREEN OIL. Żółty kolor odwołuje się ogólnie przyjętego koloru olei silnikowych. Czarne logo przypomina o kolorze opakowań 1, 4 i 5 litrowych .

Bizol Dzisiaj.

Polska jest 75 krajem świata, w którym jest obecna marka BIZOL. Do 2018 roku planujemy być obecni w 100 krajach świata. Bizol jest jedną z najszybciej rozwijających się marek globalnych.